''Βόμβες'' Μόρις στο Hondos News: ''Μεγάλο κλαμπ ο Παναθηναϊκός δεν ήθελα να φύγω, με έδιωξαν γιατί νόμιζαν πως πούλησα το πρωτάθλημα''



Ο άλλοτε μπάκ του παναθηναϊκού από το 2003 μέχρι το 2008 Νασίφ Μόρις,  παρέθεσε συνέντευξη στο Hondos News, για τα γεγονότα της σεζόν 2007-08. 

Τον ευχαριστούμε θερμά και του ευχόμαστε χαρά, υγεία κα πρόοδο σε όλους τους τομείς.

Καλημέρα σας κύριε Μόρις.

Καλημέρα.

Που βρίσκεστε;

Κέιπ Τάουν.

Πως είναι η κατάσταση με τον κορoνοιό;

Σχετικά καλά, είχαμε κάποιες απαγορεύσεις στην κυκλοφορία, αλλά τώρα η κατάσταση καλυτερεύει.

Το καλοκαίρι του 2007 πως ήταν το κλίμα με την έλευση του Πεσέιρο; Ήταν καλός προπονητής;

Ναι ήταν καλός προπονητής αλλά είναι δύσκολο για κάποιον ξένο να έρθει και να αντιληφτεί, άμεσα, την ποδοσφαιρική κατάσταση στην Ελλάδα. Στην Ελλάδα η νοοτροπία είναι διαφορετική, οπότε δεν είναι μέρος που στεριώνεις πολύ εύκολα. Αλλά κατά την γνώμη μου ήταν καλός προπονητής.

Λέγεται πως οι παίκτες που ήρθαν εκείνο το καλοκαίρι δεν ήταν καλοί συμφωνείτε με αυτήν την άποψη;

Για εμένα όποιος παίκτης επιλεγόταν από τον Παναθηναϊκό για να έρθει, ήταν αυτόματα καλός. Ο Παναθηναϊκός είναι μεγάλο κλαμπ και εάν δεν μπορείς να διαχειριστείς την πίεση και τις συνθήκες που επικρατούν, θα είναι δύσκολο να μείνεις. Αυτός ήταν και ο λόγος που κάποιοι παίκτες δεν απέδωσαν ότι μπορούσαν. Λόγω της ακτινοβολίας της ομάδας υπήρχε πίεση και θα έπρεπε αυτόματα να είσαι πάντα σε καλή φόρμα, να είσαι συγκεντρωμένος στην απόδοση σου στο γήπεδο και στην φανέλα. Δεν μπορεί να κάνεις έναν καλό αγώνα και μετά να πέφτεις. Υπήρχε πίεση.

Σαν ομάδα νιώθατε πίεση στην αρχή της σεζόν; Δεδομένου ότι είχατε χάσει το κύπελλο από την ΑΕΛ την περασμένη χρονιά.

Όπως είπα όταν παίζεις σε μια ομάδα όπως ο ΠΑΟ αυτόματα υπάρχει πίεση. Έπρεπε κάθε χρόνο ο στόχος να είναι οι τίτλοι. Εάν άντεχες την πίεση ήσουν εντάξει. Για εμένα όταν ήρθα στην ομάδα ήταν λίγο πιο εύκολο γιατί πήραμε νταμπλ. Και επειδή είχαν περάσει χρόνια, εκείνη την χρονιά ο κόσμος «διψούσε» για τίτλο.

Θεωρείτε καλό τεχνικό διευθυντή τον Βέλιτς; Γιατί κάποιοι έλεγαν πως δεν έκανε καλά την δουλειά του.

Ο καθένας έχει την γνώμη του. Εγώ δεν είδα προβλήματα στον τρόπο λειτουργίας της ομάδας όσο την «έτρεχε».

Σας είχαν επιτεθεί, μετά το παιχνίδι με τον ΟΣΦΠ, στο παρκινγκ της Λεωφόρου Αλεξάνδρας;

Ναι θυμάμαι να μπλέχτηκα σε έναν μικρό καυγά αλλά δεν ήταν κάτι ιδιαίτερο. Απλά κάποιος μου είπε κάτι που δεν μ’ άρεσε και ανταλλάξαμε μερικές κουβέντες. Νομίζω όμως, πως εξαιτίας αυτού του επεισοδίου άρχισαν να διαδίδονται φήμες για έμενα, πράγμα που επηρέασε την σχέση μου με την ομάδα.

Θυμάστε την εμφάνιση της ΠΕΚ σας επηρέασε σαν ομάδα αγωνιστικά;

Δεν το θυμάμαι, δεν ήξερα το ενδιαφέρον για αγορά του συλλόγου. Επικεντρωνόμουν στην προπόνηση και στους αγώνες που έρχονταν.

Τι συνέβη και από εκεί που η ομάδα ήταν πρώτη ήρθαν κακά αποτελέσματα (ΟΦΗ, Ξάνθη, Πανιώνιος) και έπεσε στην βαθμολογία;

Νομίζω πως κάποιοι παίκτες δεν ήταν ικανοποιημένοι με τον χρόνο συμμετοχής τους ή ότι έπαιζαν άλλοι αντί για αυτούς. Αυτό επηρέασε την ομάδα, δεν υπήρχε ομαδικό πνεύμα όπως στην αρχή. Εκεί ξεκινήσαμε να χάνουμε βαθμούς.

Θυμάστε τον Γκονζάλες;

Ναι.

Ήταν ένας από αυτούς που ξεκίνησε να έχει κακές σχέσεις με συμπαίκτες σας; Γιατί θυμάμαι ένα καυγά με τον Μάριο Γκαλίνοβιτς.

Κοίτα ο Equi ήταν ένας πολύ παθιασμένος παίκτης αλλά, όπως σε όλους μας, δεν του άρεσε να χάνει. Αυτό ήταν που τον έριξε ψυχολογικά και ξεσπούσαν καυγάδες στις προπονήσεις. Γενικά οι Αργεντινοί ποδοσφαιριστές έχουν μια διαφορετική νοοτροπία και την φήμη ότι καυγαδίζουν εύκολα. Αλλά νομίζω ότι ο Γκονζάλες έκανε ότι έκανε, λόγω του πάθους του και ότι δεν του άρεσαν οι ήττες.

Στο παιχνίδι με τον Πανιώνιο σας έβρισε ο Βέλιτς στο ημίχρονο για να κερδίσετε;

Ναι υπήρχαν μια ή δύο περιπτώσεις όπου φώναζε γιατί η ομάδα δεν έπαιζε όπως έπρεπε και κρινόταν ο τίτλος. Δεν θυμάμαι 100% για το συγκεκριμένο παιχνίδι αλλά σίγουρα έγινε κάτι τέτοιο εκείνη την χρονιά.

 Τι συνέβη στο παιχνίδι με την Ξάνθη και έπεσε η απόδοση σας; Δύο γκολ ήρθαν από την δική σας πλευρά.

Γενικά είναι αδύνατον για κάποιον να έχει καλά παιχνίδια στα πόδια του για 2-3 χρόνια και να μην κάνει λάθη μετά από κάποια στιγμή. Υπάρχουν και μέρες όπου όλα πάνε στραβά. Μια απ’ αυτές τις μέρες ήταν στην Ξάνθη. Είναι φυσιολογικό για έναν ποδοσφαιριστή.

Θυμάστε το συλλαλητήριο τις 13/4/08. Σας επηρέασε σαν ομάδα;

Δεν θυμάμαι πολλά πάνω σε αυτό. Οι φίλαθλοι είναι η κινητήριος δύναμη του ΠΑΟ, έχουν μεγάλη επιρροή στην ομάδα. Το 2004 είχαμε μεγάλη υποστήριξη από τους φιλάθλους, αγαπάνε την ομάδα από μικρά παιδιά και είναι πολλοί παθιασμένοι με τον Παναθηναϊκό. Μπορεί να δημιουργήθηκε ένας «φόβος», λόγω του συλλαλητηρίου, στην ομάδα και όταν παίζεις με φόβο δεν θα αποδώσεις ποτέ αυτό που μπορείς, γιατί θα έχεις στο μυαλό σου ότι πρέπει να νικήσεις πάση θυσία. Πρέπει να υπάρχει ηρεμία ώστε ο κάθε παίκτης να δώσει το καλύτερο που μπορεί.

Ποια η γνώμη σας για την αλλαγή διοίκησης του 2008 (πολυμετοχικότητα); Είχατε επαφές με τον Νίκο Πατέρα;

Ναι πήγα στο γραφείο του, όταν ήθελα να μάθω για πιο λόγο έπρεπε να φύγω από την ομάδα, αλλά δεν επειδή δεν ξέρω την τότε διοίκηση δεν θέλω να πω κάτι παραπάνω.

Θέλατε να μείνετε στην ομάδα ή θέλατε να φύγετε εκείνο τι καλοκαίρι;

Είχα στο μυαλό μου να πάω και κάπου αλλού αλλά ένιωθα τόσο ωραία στον ΠΑΟ που δεν θα είχα πρόβλημα, σκεφτόμουν μέχρι και να τελειώσω την καριέρα μου εδώ. Εκείνη η σεζόν ήταν η πιο θλιβερή της καριέρας μου γιατί δεν ήθελα να φύγω. Θυμάμαι πως έκανα καλοκαιρινή προετοιμασία με την ομάδα και αισθανόμουν χάλια που ο μάνατζερ μου έψαχνε ομάδα για να πάω δανεικός.

Προλάβατε να γνωρίσετε τον Χενκ Τεν Κάτε;

Ναι με ρώτησε στην προετοιμασία γιατί έφευγα από την ομάδα; Γιατί ήμουν βασικός και είχα παίξει στα περισσότερα παιχνίδια απ’ την αρχή μέχρι το τέλος. Δεν καταλάβαινε τον λόγο που έφευγα αλλά του εξήγησα.   

Σας ήθελε στην ομάδα;

Ναι από αυτά που μου είπε κατάλαβα ότι με ήθελε. Αλλά δεν μπορούσε να κάνει τίποτα, γιατί οι «οδηγίες» για την απομάκρυνση μου, ήρθαν από την νέα διοίκηση. Προσπάθησα να μάθω, όπως σου είπα, τον λόγο που ήθελαν να φύγω από τον Παναθηναϊκό.

Τελικά γιατί φύγατε;

Όπως σου είπα πήγα στο γραφείο του Προέδρου, μαζί με τον μάνατζερ μου και του είπα «πείτε μου στα ίσα ποιος είναι ο λόγος που πρέπει να φύγω απ’ την ομάδα». Και μου απάντησε πως υπήρχε μια φήμη ότι πούλησα το παιχνίδι με την Ξάνθη, ότι πήρα χρήματα για κάνω λάθη και να χάσει η ομάδα. Τον κοίταξα και του απάντησα «δεν θέλω να πω κάτι που θα σου αλλάξει γνώμη αλλά, γιατί να πάρω λεφτά από μια άλλη ομάδα για να χάσω ένα παιχνίδι, ενώ εάν παίρναμε το πρωτάθλημα θα έπαιρνα 10 φορές παραπάνω λεφτά;»

Για να χρησιμοποιήσω ένα παράδειγμα, εάν μου έδινε κάποιος 10 χιλιάδες για να χάσω ένα παιχνίδι αλλά θα μπορούσα να βγάλω 100 χιλιάδες κερδίζοντας το πρωτάθλημα γιατί να το κάνω; Δεν είναι κάτι που θα έκανε ένας λογικός άνθρωπος. Και του εξήγησα «γιατί να το κάνω αυτό, αφού μου αρέσει εδώ αγαπώ την ομάδα;». Κάποιος άρχισε μια φήμη που επηρέασε την καριέρα μου και για αυτόν τον λόγο με έδιωξαν από τον Παναθηναϊκό.

Δηλαδή φύγατε διότι η νέα διοίκηση πίστευε ότι πουλήσατε την Ξάνθη και το πρωτάθλημα;

Ναι ακριβώς.

Μετά από αυτό η καριέρα σας συνέχισε καλά μακριά από τον ΠΑΟ;

Όπως είπα αγαπούσα την ομάδα, την χώρα και ήμουν άνετα. Οκ τα είπα με 2 οπαδούς αλλά αυτό δεν άλλαξε το πόσο αγαπούσα την ομάδα και ήθελα να μείνω.

Ξέρετε σε τι κατάσταση βρίσκεται ο σύλλογος σήμερα το 2021;

Όχι τα τελευταία χρόνια, ήξερα ότι υπήρχαν προβλήματα παλιά, αλλά τώρα φαντάζομαι πως, όπως για όλο τον κόσμο με τον κορονοιό θα είναι δύσκολα, έτσι θα είναι για τον ΠΑΟ.

Θα σας πω απλά, ότι όταν φύγατε η ομάδα βρισκόταν στην 28η θέση της Ευρωπαϊκής κατάταξης και τώρα είναι στην 241η.

Ουαάυ, είναι τρελό δεν το ήξερα.

Ποια η γνώμη σας για τον Γιάννη Βαρδινογιάννη, συναντηθήκατε ποτέ μιλήσατε όσο ήσασταν στην ομάδα;

Η γνώμη μου είναι πως ήταν καλός ιδιοκτήτης, είχαμε μιλήσει 2-3 φορές θυμάμαι ιδιαίτερα μια φόρα, όταν κλώτσησα τον Τζόρτζεβιτς. Με κάλεσε στο γραφείο, μου επιβλήθηκε πρόστιμο αλλά εντάξει ήταν κακό αυτό που έκανα. Ήθελε να μάθει γιατί το έκανα, όχι από θυμό βέβαια και του εξήγησα ότι ήταν ντέρμπυ με τον ΟΣΦΠ, χάναμε και τα έχασα, ήταν χαζή απόφαση. Δεν έχω να πω κάτι κακό για εκείνον.

Πιστεύετε ότι η αποχώρηση της οικογένειας Βαρδινογιάννη έκανε κακό στον ΠΑΟ, πιστεύετε ότι έπρεπε να μείνουν;

Εάν δει κανείς την κατάσταση τώρα, ναι δεν έπρεπε να φύγουν. Δηλαδή πήραν ένα νταμπλ το 2010, όταν άλλαξε η διοίκηση, αλλά μετά άρχισαν τα προβλήματα. Ο Λουίς Γκαρσία, που έμενε στο σπίτι μου στην Αθήνα για κάποιο διάστημα όταν έπαιζε, μου έλεγε πως υπήρχαν στάσεις πληρωμών και οικονομικές δυσκολίες τότε.

Έχετε επαφή με συμπαίκτες σας από εκείνη την περίοδο?

Ναι με μερικούς, πρόσφατα μίλαγα με τον Μινχ, μιλάω με τον Σεϊταρίδη, τον Επαλέ, όποτε έρχομαι Ελλάδα πάντα επισκέπτομαι τον Γιάννη Γκούμα. Αλλά όχι σε καθημερινή βάση. Γενικά μιλάμε.

Κύριε Μόρις σας ευχαριστώ πολύ που μου κάνατε την τιμή να παραθέσετε την συνέντευξη.

Εγώ ευχαριστώ και ελπίζω ο κόσμος να διαβάσει την συνέντευξη  και να καταλάβει γιατί και πως έφυγα από τον Παναθηναϊκό. Ξαναλέω ήμουν πολύ λυπημένος που έφυγα αλλά έτσι είναι τα πράγματα στο ποδόσφαιρο.

Και πάλι σας ευχαριστώ

Και εγώ.


Επιμέλεια: Σωτήρης Σουχλέρης για το Hondos News

Δημοσίευση σχολίου

To Hondos News σέβεται το δικαίωμα όλων των χρηστών να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους ωστόσο διατηρεί το δικαίωμα, να μην δημοσιεύει συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια. Έτσι όποια σχόλια, περιέχουν ακατάλληλα προς το κοινό χαρακτηριστικά θα αποσύρονται από τον ιστότοπο.

Νεότερη Παλαιότερη